Preveiw UEFA Champions League 2006-007

12. března 2007 v 13:30 | Airon-Hrej.cz |  Preview
UEFA Champions League 2006-2007
Fotbalová Liga mistrů se po zimní přestávce opět rozjela v plné parádě, a tak přichází nejvhodnější čas představit si nový ročník oficiálního titulu k této nejprestižnější klubové soutěži - UEFA Champions League 2006-2007.
V poslední době se již stalo nepsaným pravidlem, že EA Sports vypouštějí každý rok kromě FIFY ještě jednu další fotbalovou simulaci (plus stále se zlepšující manažer), a to buď titul k příležitosti konání mistrovství světa či Evropy, nebo herní verzi slavné Ligy mistrů. A jelikož se letos žádný ze dvou velkých šampionátů nekoná, je logické, že se můžeme těšit právě na nový ročník UEFA Champions League. Ten bude uveden na trh již za necelý měsíc ve třech odlišných verzích pro Xbox 360, PSP a PS2/PC, jejíž poměrně pokročilá beta se nám dostala do rukou. Pojďme si tedy nyní rozebrat, jaké budou její hlavní přednosti a co nabídne navíc oproti několik měsíců staré FIFĚ 07.

Zpátky do minulosti

A začneme pěkně od píky, tedy od herního menu. Normálně bych se u něj nijak nepozastavoval, ale bohužel se s ním stále táhne jeden dlouholetý nešvar, který veškeré volby a zkoumání nových vlastností značně znesnadňuje. Celé totiž zavání konzolemi více než opilý bezdomovec lahví levné vodky, což je znát především na pomalých odezvách a nutnosti opakovaně potvrzovat téměř každou bezvýznamnou akci. Jde sice o maličkost, ale tím spíš by si mohli dát lidé z EA tu práci a vytvořit pro PC verzi pohodlné ovládací rozhraní, v němž by jakákoliv činnost nebyla podobně nepříjemná jako pondělní ráno. Po překousnutí této skutečnosti můžeme začít s průzkumem herních módů, jež kromě zápasu, tréninku, turnaje Ligy mistrů, online utkání a dalších klasických voleb skýtají i dvě zajímavé novinky - Ultimate Challenge a The Treble.
První z nich se drží věrně svého názvu a představuje skutečnou výzvu: nabízí totiž možnost zahrát si některý z mnoha slavných zápasů minulosti a otočit nepříznivé skóre, případně udržet dobrý výsledek proti silnému protivníkovi. Každý z nás má jistě v paměti předloňské finále Ligy mistrů, v němž se Liverpoolu proti AC Milán povedl téměř zázračný obrat z 0:3 na 4:3 - a přesně takovýchto situací si lze v Ultimate Challenge užít opravdu do sytosti. Tvůrci totiž s množstvím implementovaných zápasů skutečně nešetřili, a tak tento mód slibuje zábavu na dlouhé hodiny. Za splněné úkoly navíc hráč obdrží určitý počet bodů, jež lze později zužitkovat v tzv. History Book - o ní ještě později.
The Treble je anglický termín pro největší triumf, jehož může klub v jedné sezóně dosáhnout, pokud vyhraje současně ligovou soutěž, domácí pohár a Ligu mistrů. A přesně to bude hráčovým úkolem i v tomto režimu, který se autoři rozhodli pojmout netradiční, lehce výpravnou formou. Nebude se v něm totiž odehrávat celá sezóna utkání po utkání, ale na řadu přijde pouze několik nejvýznamnějších momentů, jež rozhodnou o celkovém úspěchu či krachu. Nepůjde přitom jen o důležité zápasy, ale například i o prodávání a nákup fotbalistů, samozřejmě s co největším užitkem pro hráčův tým. Poměrně znepokojivě však působí fakt, že vzhledem k způsobu provedení tohoto režimu pravděpodobně pojede každá sezóna podle podobných schémat, což může pobavit jednou, dvakrát, ale potřetí už nejspíš půjde o velmi stereotypní záležitost. Uvidíme, jestli se tvůrcům s touto nepříjemností ještě do vydání finální verze podaří něco udělat.

Gambrinus liga? Zapomeňte...

Co se týče implementovaných klubů a soutěží, tak nový ročník UEFA CL nabízí podobné menu, na jaké jsme zvyklí v sérii FIFA - tedy všechny významné světové ligy (mezi nimiž ta česká tradičně chybí) plus několik známých klubů (mezi nimiž Sparta jako jediný zástupce domácí scény tradičně nechybí). Ani hratelnost se od poslední FIFY příliš nezměnila, což však vzhledem k jejím stoupajícím kvalitám není vůbec na škodu. O něco vylepšen byl pouze systém přihrávek a rovněž umělá inteligence brankářů, kteří konečně při samostatných únicích už jen nestojí tupě na brankové čáře, jako tomu bylo u fotbalových titulů od EA v předchozích letech neblahým zvykem. Především mě však potěšilo, že je při hře skutečně znát ten rozdíl při ovládání borce typu Thierry Henryho nebo... ehm, "borce" typu Karola Kisela.
O History Book už byla řeč výše: jde o systém nákupu odměn za určité splněné úkoly, jenž se v prakticky stejné podobě vyskytoval už ve 2006 FIFA World Cup Germany. Body do něj se dají získávat jednak v Ultimate Challenge, ale i v klasických zápasech - ať už odehráním zápasu s nulou, vstřelením tří branek nebo třeba poražením určitého týmu. Za body si lze posléze odemknout nové míče, stadiony, povrchy hřišť a mnoho dalších vychytávek. Osobně nejsem příliš velký zastánce podobných nápadů, ale u fanoušků zřejmě sklízejí pozitivní ohlas - jinak si nedovedu vysvětlit, proč by se v titulech od EA objevovaly s takovou pravidelností.

Jedna FIFA nestačí

Z ostatních novinek už stojí za zmínku snad jen přidání některých efektů u zimních zápasů, jako jsou hráči v rukavicích, stoupající pára od úst nebo třeba sněhové vločky v okolí stadionu. Jinak máme před sebou prakticky stále stejnou FIFU 07, a to i co se týče vizuálního zpracování s nádhernými detaily fotbalistů a odbytými texturami diváků při záběrech zblízka. Pokud se však tvůrcům povede utáhnout všechny šrouby u dvou nových herních módů, můžeme se těšit na spoustu krásných fotbalových zážitků. Zatím nám tedy nezbývá než si s vyřknutím finálního soudu ještě ten necelý měsíc počkat, ovšem množství inovací oproti poslední FIFĚ zatím vypadá velmi nadějně
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Aktuální články

Reklama