Moje vlastní recenze 07

12. února 2007 v 17:49 | Airon |  Recenze
FIFA 07
Dlouho byla série Fifa od EA královnou fotbalu na PC , ale nic netrvá večně.Oběvil se Pro Evolution Socker (PES) a rázem byl si Fify je ten druhořadý PCčkovej arkádový fotbálek.Rok co rok to byl herně stejný produkt na kterém se měnila akorát grafika.Touhle dobou Fifa kralovala jen rozsáhlými licencemi hráčů a týmů.EA dlouho dopředu hlásila ,že 07 bude jiná , lepší.No jak to dopadlo se přesvědčíme v tedle recenzi.
PRVNÍ KONTAK
Jako první překvapení bych uved instalaci. Rychlá , hra sama zabírala přijatelný prostor na disku . Ale zklamání přišlo hned zápětí .Tedy ne tak docela , hned bylo intro a to bylo pěkné .Po tom lonském hraném aspoň pro mě letošní poskládané se záběrů se hry příjemné překvapení .To sklámaní je menu,až na barvu skoro stejné jako to lonské. Na nějaké osahávání s možnostmi sem ze začátku kašlal a vrhnul se hned na managera , který měl a je hlavní trumf hry.První zápas sem vyhrál sice po urputných bojích,ale vyhrál což bylo překvapení .Po zjištění ,že sem hrál na semi-profi což byl můj vrchol v lonském ročníku sem kulil oči ještě víc . Nová Fifa je neuvěřitelně lehká což je minus víc než veliké.
TAK JE TO REVOLUCE V SERII ?
Začal bych míčem , který byl už dlouho dopředu EA vyzdvyhovanán kvůli nové fyzice.V samotné hře to ani to na první pohled poznat není , ale když časem začnete přemýšelet v čem je nový díl lepší je fyzika jedním z hlavních důvodů.To , že se míč odrazí kamkoli a od čehokoli dosti přilepšuje hratelnosti.Letos ubylo i naskriptovaných situací takže hlavně na těžších úrovních bude potřeba dost píle ke vstřelení golu.Dalšími drobnými novinkami jsou: tečka na místě kam dopadne míč a v souvislosti tím i upravené vzdušné souboje. Už nestačí jen zmáčknout klávesu a váš hráč v klidu odhlavičkuje do další akce , ale musíte se pomocí šipek s protihráčem přetlačovat o lepší pozici a tedy větší pravděpodobnost , že do bude hlava právě vašeho svěřence , která ideří do míče jako první.Další zlepšení přišlo v oblasti obran soupeře , kdysi stáli těsně za půlkou a čekali až pěknou přihrávkou do běhu vyšlete útočníka do další brejku na chudáčka brankáře , který samozřejmě stojí v bráně a čeká až ho z dvou metrů prostřelíte pěknou ranou k tyči. Letos se vám podaří takovýhle brejk málokdy a když brankář většinou vyběhne a akci vaší snahu zastaví elegantním skluzem.Taky už neplatí ,že naběhnou na stranu a odcentrovat je jasný gol. S takovéto akce dáte jen minimum golu.Což je zase příjemné takže se s toho stává více věrohodnější fotbal.
ZASE JEN NOVÝ GRAFICKÝ KÁBATEK ?
Jak už sem říkal na začátku většinou dostal nový díl jen novou grafiku a s v podstatě stejnou hrou jako loni trádá do obchodu. Letos se grafika změnila jen sporadicky. Zlepšené byly hlavně detaily na hřišti , jako nová tráva , které je na místech(kde v reálu skutečně je)vyšoupaná a je vydět hlína. Další novinkou sou rozhodčí .Čároví se chovají dost divně většnou jen tak pobíhají a nic nedělají nic víc. Hlavní arbitr už běhá po hřišti a plete se do hry , ale protože si jej můžete vypnou tak na něj fyzika míče nepůsobí,míč jim jen projde a nic se neděje. Takže rozhodčí je sice fajn grafický bonbónek , ale herně se neprojevuje nijak.Videa během zápasu se nezměnila skoro vůbec. Pořád vidíte ty stejné gestikulace jako loni , ale to by tak nevadilo kdyby jich nebylo žalostně málo , takže se mi i stalo že sem viděl stejné video dvakrát za sebou jen se změnili aktéři. Velice trapně pak působí i to jak se hráči po většině faulů dušují , že to bylo čisté. Divně taktéž působí jak po nějaké akci soupeře brankář vyčítá něco hráčům.Což o to nápad je to dobrý až na to , že brankář si to kolikrát vysvětluje s útočníky kteří byli na míle daleko.
LETOS S MATEŘŠTINOU
To , že bude letos v evropské verzi i čeština s českým komentářem se vědělo dlouho dopředu.Překlad hry samotné se snad ani zkazit nedal , ale ten komentář. Míra Bosák s Petrem Svěceným odvedli prvotřídní práci , ale zní to tak nák divně. Dialogy častokrát nepasují k herním situacím nebo sou totálně stupidní . U angličtiny to bylo možná stejné ale uchu Čecha to moc nepřišlo , ale ted už ano , takže ji stejně možná po čase vypnete . V novém NHL , které bylo taktéž v češtině byla i naše liga což bohužel o Fifě říct nelze , proto nezbývá nic jiného než se naše liga oběví ke stažení na internetu.
TAK JAK ?
Tak byla to opravdu revoluce v sérii ? myslím , že už z řádků výše to šlo poznat. ANO JE .Hratelnost se zlepšila , grafika není nová , ale stačí to , licencované sou jako obvykle tísíce hráčů a týmu. Pro letošek si sice pořád korunu nechává PES , ale když to půjde s Fifou dál tak to bude v příštím ročníku více než zajímavé.
+zlepšená hratelnost
+licence
+kvalitní soundtrack